سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی محصولات ارتینگ و حفاظت کاتدیک

پلاریزیشن سل جامد و مایع

    نظر

Polarization Cell


یکی  از مشکلات عمده در نحوه عملکرد سیستم‌های حفاظت کاتدیک بخصوص در مجتمع‌های  صنعتی متمرکز مانند پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها، نشتی جریان DC مورد نیاز  محاسبه‌شده جهت حفاظت کاتدیک خطوط لوله و مخازن ذخیره، به سیستم‌های ارت  می‌باشد که این موضوع موجب کاهش جریان مورد نیاز جهت پلاریزاسیون این  سازه‌ها گردیده و در نتیجه، سازه‌ها به معیارهای قابل قبول پتانسیل حفاظتی  مطابق با استاندارد نمیرسند.


یکی از  تجهیزات مورد استفاده جهت رفع این مشکل در سازه‌های تحت سیستم حفاظت  کاتدیک، پلاریزیشن سل (Polarization Cell) می‌باشد. این تجهیز با بلوکه  کردن جریان DC، عبور جریان AC را امکانپذیر می‌کند. گروه تحقیق و توسعه  شرکت دانش آریا شامل خبرگان و متخصصین حوزه حفاظت کاتدیک، موفق به تولید و  انبوه سازی این تجهیز گردیده و تیم اجرایی این شرکت تجهیز مورد نظر را به  ‌صورت موفقیت‌آمیز در پروژه‌های اجرای سیستم حفاظت کاتدیک، نصب و به مرحله  بهره برداری رسانده است.

PCR


PCR  (Polarization Cell Replacement) یا دی¬کوپلر از جمله تجهیزات مورد  استفاده در سازه های تحت سیستم حفاظت کاتدیک می باشد و جایگزین پلاریزیشن  سل مایع گردیده است. این تجهیز با ایجاد مقاومت بالا، جریان DC را بلوکه  کرده و از طرف دیگر امکان عبور جریان AC را فراهم می کند. PCR در مقایسه با  پلاریزیشن سل مایع، دارای مزایای بهتری می باشد:


•  ماده خطرناک KOHموجود در پلاریزیشن سل های مایع باعث میشود که این تجهیز  نیاز به ونت خروجی جهت خارج شدن گاز داشته باشد، در حالیکه PCR دارای  تجهیزات الکترونیکی می¬باشد.
•  تعمیر و نگهداری دوره ای جهت پرکردن مایع KOH و روغن، از اقدامات لازم برای  پلاریزیشن سل¬های مایع میباشد، درحالی که PCR نیاز به چنین اقداماتی  ندارد.
• در پلاریزیشن سل های مایع  محدوده ی بلوکه کردن ولتاژ تا 1.2 ولت میباشد، که پس از آن شکست رخ میدهد و  در نهایت جریان DC عبور میکند، در حالی که این محدوده در PCR تا 3 ولت  امکان بلوکه کردن ولتاژ را دارد.
شرکت  دانش آریا این امکان را به شما می دهد تا با استفاده از نظر کارشناسان و  مشاوران این شرکت بهترین انتخاب را داشته باشید. پیش از خرید با شماره های  درج شده در سایت تماس بگیرید.


جهت بررسی تکمیلی و مطالب جامع تر به وبسایت دانش آریا  و یا سایت دیجی کالا مراجعه فرمایید.