سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی محصولات ارتینگ و حفاظت کاتدیک

خرید مواد بازدارنده مهاجر ( MCI )

    نظر

 

در حال حاضر جدی ترین علت مشکلات خوردگی موثر بر آرماتورها عبارت است از ورود نمک های کلرید به عنوان آلاینده های بتن، که می تواند هم در زمان ساخت آن و هم در زمان قرارگیری بعدی آن در معرض محیط های مملو از کلرید مانند محیط های دریایی یا ساحلی اتفاق بیافتد.

نفوذ یون کلر موجب تخریب لایه محافظ روی سطح فلز در تماس با محیط قلیایی می گردد که می تواند باعث پدیده ی حفره ای شدن و کاهش سطح مقطع نواحی متاثر آرماتورها به صورت موضعی گردد، بدون آنکه نواحی مجاور، چندان تحت تاثیر قرار گیرند.

کربناسیون یا کربناته شدن بتن یک فرآیند فیزیکی-شیمیایی است که در آن دی اکسید کربن موجود در هوا به داخل بتن نفوذ کرده و در آنجا با هیدروکسید کلسیم موجود در بتن واکنش می‌دهد. نتیجه این واکنش تولید کربنات کلسیم است که میزان قلیائیت بتن را تحت تأثیر قرار داده و باعث می‌شود که لایه محافظ روی سطح فولاد شکسته شده و فولاد شروع به خورده شدن (اکسیداسیون) کند.

میزان افزایش حجم ناشی از زنگ زدگی (اکسیداسیون) آرماتور فولادی به حدی زیاد است که بتن را می شکند و در آن ایجاد ترک می کند. وقوع ترک متعاقب آن باعث می شود که رطوبت بیشتر و املاح بیشتر وارد بتن شده و سرعت خوردگی را تشدید می کند.

 

MCI چیست؟

امروزه در دنیا برای کنترل خوردگی آرماتور در بتن از مواد بازدارنده تحت عنوان بازدارنده های مهاجر (MCI یا Migrating Corrosion Inhibitor) استفاده می شود. مواد MCI علاوه بر خاصیت تبخیر شوندگی، خاصیت نفوذ به داخل بتن را داشته و به سمت آرماتور فولادی حرکت می کند و مانند یک لایه محافظ مولکولی روی سطح فولاد جذب می شود و باعث حفاظت آن در مقابل خوردگی می شود.

مواد MCI به دو صورت قابل استفاده است :

1) پاشش و اعمال روی سطح بتن در سازه های موجود.

2) افزودن آن به سیمان قبل از بتن ریزی برای سازه های جدید و در حال ساخت.

تامین و اجرای MCI

شرکت دانش آریا تامین کننده محصولات ضدخوردگی بتن محصول شرکت CORTEC امریکا می باشد. جهت کسب توضیحات بیشتر و دریافت مشاوره و خرید MCI با شرکت «دانش آریا» تماس بگیرید.

تلفن-5خط : 02177850850          

 

موبایل : 09022095950